Nedan finner du information om vart du ska vända dig om du vill göra en felanmälan av något som hör till fastigheten eller din bostad.

Obs! Du som medlem debiteras för ärenden som är självförvållande/handhavandefel eller inte omfattas av garantin.

Ärenderapport till Styrelsen Brf Surtsö
E-post: styrelsen@brfsurtso.se

Eller skriv ett brev och lägg i postfack Brf Surtsö, Oddegatan 6.

Felanmälan av gemensamma utrymmen till Styrelsen, E-post: styrelsen@brfsurtso.se

CEMI

Brf Surtsö har avtal med CEMI gällande teknisk förvaltning (fastighetsskötsel)

Följ länken för att göra felanmälan av din bostadsrätt till CEMI: http://www.cemi.se/felanmalan/

Kundtjänst och support vardagar kl 7– 16. Telefon: 0774-400 990  

E-post: felanmalan@cemi.se

Jour
Jourmontör för akuta åtgärder kväll och helg. Använd endast vid akuta fall som innebär fara för person eller byggnad. Felanmälan av jour som inte är akuta kan komma att faktureras anmälaren.
Telefon jourhavande fastighetsskötare: 08-65 77 22.  

Schindler hiss AB
Telefon: 08-622 40 00

SOS Alarm
Telefon: 112

Garantiärenden
Felanmälan av garantiärenden till IKANO Eftermarknad. E-post: eftermarknad@ikano.se

COM HEM
Bredband, digital tv och IP-telefoni
https://www.comhem.se/
Telefon Kundservice: 90 222

Skadedjur
Brf Surtsö har försäkring för sanering av skadedjur hos Vardia Försäkring. Sanering hanteras av Nomor.

Om ohyra finns i din lägenhet ska du kontakta Nomor.
Telefon: 077-112 23 00.
Eller genom skadeanmälan: https://www.nomor.se/skadeanmalan
Uppge att Brf Surtsö har Vardia försäkring med försäkringsnummer 725 078.
Brf Surtsös organisationsnummer: 769613-9133